בשל כך, נתפסת ביקורת המקרא על ידי נושאי דבר ד' כארורה שבתפיסות הרוחניות וכשיטות הלמדניות. היא נגעה בליבת הקודש — בספר הספרים, בקודש הקודשים, בשורש האמונה והמשקע שנותר בנו מהתגלות הקב"ה לבני אדם. מעמדה של ביקורת המקרא כל כך בזוי, עד שהיא כלל לא ראויה ללימוד. ברוב מוחלט של הישיבות, מכל סוג ומכל זרם, כלל וכלל לא מתייחסים לדבריה, ומתעלמים ממנה לחלוטין. אני מעריך כי רוב מוחלט של בחורי הישיבה כלל לא מכירים את קיומה ברמה הנמוכה ביותר. לא מכירים את קושיותיה וראיותיה; לא עוסקים בקריאה המדויקת שהיא תובעת לקרוא את העולה מפשט המקרא; לא רואים בה דבר מה שיש להתייחס אליו ברצינות, ולעתים אף מציירים אותה בבוז אינטלקטואלי ומציירים את דמותה בצורה קריקטוריסטית כדי להניח את הדעת ולהצדיק את היחס המתעלם ממנה לחלוטין
This is a remarkable analysis. What has happened to the truth? The Geula is the Geula of the truth! In this context, it is written in the name of the GR"A, in Kol HaTor chapter 5, second part:ומה חזק הוא נח הסט"א שעלה בידו להסתיר מעיני האבות הקדושים את סכנת הקליפות: מעיני אברהם אבינו, את קליפת ישמעאל, מעיני יצחק אבינו את קליפת עשו, ומעיני יעקב אבינו את קליפת התרפים, ובעקבות משיחא גובר הסט"א ביותר להכות גם תופשי תורה בסנוורים
The blind Torah scholars are blinded by the light of the truth. Blinded themselves, they think they have to protect the people by blinding them. And it works! What is Hashem doing? He gave us the internet. Truth is coming, to Yisrael. There is a crack in everything, that is how the light comes in.